marți, 4 septembrie 2012

Ţara se scufundă şi românii se cheaptănă

          Românii dorm somnul inconştienţei. Bucuroşi că-şi cumpără chimicalele frumos ambalate din marketuri, cred ca viaţa le e "ok", viitorul asigurat. Merg la biserică şi cred de asemenea în mintea lor de filistini că Dumnezeu le iertă păcatele, că popa e om cumsecade şi că pentru a se descurca e de ajuns să o puni de un "business", în agricultură de exemplu, să cumpere hectare de pamânt că "acuma se lucrează uşor, numa' dai cu ierbicid din avion, combina, pac pac, 3 oameni se ocupă de tot pământul şi iese banul, uite aşa stă teancul, îmi iau şi casă şi vilă şi pişcină şi gagică de moare şogoru! " Stop!  Acum trezirea: Ne ducem naibii! Am vândut tot din ţara asta: nu mai avem o bere românească, nu mai avem maşină românească, pământul străbunilor cumpărat cu mari sacrificii, cu bani păstraţi în batistă ani buni îl cumpără strinul astăzi cu salariul de pe o zi. Prin jurul Harghitei copiii români învaţă la şcoli maghiare, simbolul naţional Avram Iancu este ars în piaţa publică şi responsabilul scapă doar cu o amendă. Hidroelectrica, una dintre puţinele instituţii româneşti care a mai rămas în picioare este scosă în solvenţă, vândută ca multe alte lucuri care aparţin unui neam întreg cu sufletele lor, cu copiii lor, ca să hrănească lăcomia unui singur om sau a unei mâini de oameni, să fie folosită pentru a le furniza luxul şi bombasticismul grotesc. Noi ne uităm ca în timpul imperiului roman la circ. Să vă zic: am deschis  acum într-o zi televizorul să văd o nouă, "frumoasă" şi "educativă" emisune: "Vedetele fac circ". Nu cred că e nimic mai grotesc decât să vezi nişte imbecili care nu gândesc nimic că se întrec, că dau afară fără ruşine ce au în cap! Muzica şi emisiunile ( showurile ) sunt tot mai vulgare cum bine observa  un prieten. Familiile sunt dezbinate cu metodă, noi ca neam la fel, suntem îndoctrinaţi de am ajuns şi noi să credem ca nu însemnăm nimic şi că suntem de rahat, parinţii, fraţii, surorile, fiicele se prostituează prin străinătăţi, nu doar la propriu, pentru că prosituţie e şi să îţi trădezi ţara, să mergi la cerşit prin alte ţări. Ce zic ăia de pe acolo: "Saraca de ea! Tu fetiţă, tu n-ai ţară, n-ai familie, cum ai venit tu aici aşa de una singură, să stai pe nu ştiu unde, chinuită, cu alţi emigrnţi, să lucrezi de dimineaţa până seara, să dormi singură zi şi noapte pe o saltea, fără identitate, fără nimic?" Credem că am evoluat. Am involuat. Stăm în case din materiale proaste, ca în incubatoare, mâncăm plasticuri, iar statul aşteaptă să murim când ieşim la pensie deoarece calculul e simplu: "dacă tu trăieşti o zi în plus eu pierd bani, în caz contrar eu câştig. Acuma ia ghici ce o să aleg?" La Roşia Montană se distruge un paradis pentru bani, mai nou prin munţii Făgăraşi o firmă străină oarecare bagă râurile pline până mai ieri de pastrăvi în ţevi, ca să ce? Să facă bani! Taie pomii din jur, iar în urmă curge o apă murdară.  Ce s-a gândit întreprinzătorul? Băiat deştept: se pot face bani frumoşi din asta, de parcă e ţara şi râul lu' mă-sa! Noi dormim, ne uităm la "Mireasă pentru fiul meu" şi dăm din buci la mare pe "Dragostea se face minim în doi". Dar vorba lu' Moromete, cu "milă nesfârşită" : “Si ce-o să mananci mă, Baznae? Ce-o sa mănanci, ma tâmpitule?". Ce o să se întâmple după ce am pustiit tot pentru bani şi fală şi nu am pus nimic în loc, nu am creat nimic care să aducă profit, ci am vândut şi am băut şcolile şi fabricile şi flota şi pădurile şi tot? Ce o să rămână după noi? Ce o să le lăsăm copiilor noştri? Pustiul? Mâncarea cancerigenă? Viaţa de robot, de muscă programată când să se nască, cum să triască, cum să moară? La asta să ajungă să se reducă miracolul vieţii? Dar lasă că probabil când o să se golească sacul, ştiu şmecherii ce e de făcut: o să îi ia pe toţi cei pe care nu o să îi  mai poată hrăni şi o să îi trimită în război minţindu-i că mor pentru o cauză nobilă. Iar toti cei responsabili de dezastru sunt vinovaţi, vinovaţi pe veci, vinovaţi de moartea fiilor, de distrugerea naturii şi a lor înşişi. E Iadul! Vizionare plăcută şi spor la cumpărături!  

0 comentarii: