sâmbătă, 31 martie 2012

Dacă vreau să mă enervez..

                             Dacă vreau să mă enervez, mă uit la televizor. Pe Antena 3 aceeaşi şi iarăşi aceeaşi dezbat cu orele la Gâdea boacănelele lui Băsescu şi Udrea. Pe B1 altă gaşcă, tot aceeaşi  şi aceeaşi, încercă să-l pună într-o lumină bună de data asta pe Băsescu în emisiunea lui Turcescu. Am un sentiment de greaţă mai nou când îi văd. Ponta cu câţiva malaci în jur vorbeşte de PD-L că e constituit ca un partid mafiot. În rest Frunzăverde şi alte teme care denotă faptul că ăştia de la conducere nu au alte preocupări! PSD-ul a fost la putere şi am văzut de ce e in stare, cu ăştialalţi simţim pe pielea noastră în prezent. Vorbesc de peste 20 de ani şi degeaba.  În rest se mai dă câte o lege absurdă, formă fără fond, cum e aceea a grătarelor, prezentată cu emfază. Se pare că nu s-a schimbat nimic de pe vremea lui Titu Maiorescu. Şi atunci, ca şi acum, se dorea o afiliere rapidă la aşa-zisa civilizaţie din vest, însă, aşa cum se ştie, nimic nu se clădeşte peste noapte. Nimic fără esenţă nu se poate ridica fără a se prăvăli la pământ la prima adiere de vânt. Aceasta nu i-a impiedicat pe oamenii din epoca lui Maiorescu să cadă în absurd şi caragielism, în ridicol, comiţând acel decalaj între formă şi fond. Se încerca asimilraea unor forme din exterior, neexistând un fond prealabil creat. " În aparenta. avem politica si stiinta, avem jurnale si academii, avem scoli si literatura, avem muzee, conservatori, avem teatru, avem chiar o constitutie. Dar în realitate toate acestea sunt productiuni moarte, pretentii fara fundament, stafii fara trup, iluzii fara adevar" spunea Maiorescu. Aşa şi acuma cu grătarele: nu mai ai voie să faci grătar unde te taie capul, ceea ce e parţial bine, însă nici locuri amenajate nu ai. M-a distrat o ştire dintr-un ziar unde scria ceva de genul că "românii mai au de înghiţit în sec" până să o pună de un grătar. Mi l-am închipuit pe românul de rând cu discul de cartofi într-o mână, copilul în cealaltă, pălaria de paie în cap si ochelarii cu rame roşi, cum i se ridică mărul lui Adam şi se coboară de pofta unui mititel!

0 comentarii: